Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator ajtee.cz - Děláme IT jinak
Blog

Jak na CRM systém?




Proč je dobré mít definovaný obchodní proces

Smyslem obchodního procesu je prostřednictvím systematických a opakovatelných kroků, přeměnit příležitosti na platící zákazníky. Mít tento proces definovaný, popsaný a správně nastavený, je pro obchod zcela klíčové. Umožňuje to totiž prostřednictvím rutinních činností, nad kterými není nutné stále dokola přemýšlet, získat mnohem větší množství realizovaných obchodů, a tedy i příjmů. Standardizované kroky a postupy zjednodušují práci a umožňují dosáhnout větší efektivity.


Definované obchodní procesy také zajišťují konzistenci ve vykonávání úkolů a poskytování služeb. To znamená, že každý obchodník bude vědět, co má dělat, a zákazníci mohou očekávat konzistentní služby.


CRM je prodlouženou rukou Vašeho obchodního procesu

Používání CRM (Customer Relationship Management) systému má několik důležitých výhod pro podniky a organizace, a to zejména pro zlepšení správy vztahů se zákazníky.


Při větším množství zpracovávaných zakázek a příležitostí, je pro obchodníka obtížné udržet přehled o tom, v jaké fázi se jednotlivé zakázky nacházejí. Právě zde má CRM systém zcela nezastupitelnou roli. Umožňuje totiž organizaci nejenom uchovávat a spravovat informace o všech svých zákaznících, včetně kontaktních údajů, historie interakcí a preferencí zákazníků, ale také provést obchodníka všemi kroky obchodního procesu, zcela automatizovat některé jeho části a významným způsobem šetřit čas a snižovat riziko chyb. Pomáhá také k lepšímu porozumění zákaznickým trendům, což umožňuje lépe cílit marketingové a prodejní aktivity a zvýšit tak tržby.


CRM systémy poskytují prodejním týmům nástroje pro sledování potenciálních obchodů, plánování následujících kroků a stanovení priorit. To pomáhá zvýšit produktivitu a zlepšit výsledky prodeje.


Jaký CRM zvolit

Pokud máte nastavený obchodní proces, tak jste na správné cestě k prodejnímu úspěchu. Dalším krokem je výběr správného CRM systému. Těch existuje na trhu nepřeberné množství a není vždy jednoduché vybrat si ten správný. Pokud již ve vaší společnosti používáte cloudovou platformu Microsoft 365, jednou z možností je balíček Microsoft Dynamics 365, konkrétně aplikace Sales Hub.


Dynamics Sales Hub je možné skvěle propojit s LinkedIn Sales Navigator, různými druhy databází, ale lze jej také velmi dobře integrovat s aplikací Microsoft Teams, SharePoint nebo Outlook. Veškeré upomínky, schůzky a smluvené telefonáty vytvořené v tomto CRM systému se Vám budou zobrazovat přímo ve vašem kalendáři. Toto spojení usnadňuje uživatelskou zkušenost a sdílení informací. Přívětivé rozhraní Dynamics 365 Sales Hub totiž umožňuje prodejním profesionálům přístup k důležitým informacím a plnění úkolů i na cestách. Tato flexibilita je klíčová pro týmy, které často pracují na dálku. Obecně je možné Dynamics Sales Hub propojit s většinou aplikací z balíčku 365.


Platforma také nabízí silné možnosti automatizace prodeje, což umožňuje organizacím automatizovat opakující se úkoly, jako je kvalifikace zájemců, správa příležitostí a následné aktivity. Automatizace může ušetřit čas, snížit chyby a zvýšit efektivitu.


Přizpůsobení systému vašim potřebám

Microsoft Dynamics 365 je navržen tak, aby rostl společně s rozvojem vašeho podnikání. Bez ohledu na to, zda se jedná o malý podnik nebo velkou firmu, lze platformu upravit tak, aby vyhovovala konkrétním potřebám a přizpůsobit ji měnícím se podnikovým požadavkům. Prakticky vše lze totiž zcela přizpůsobit vašim obchodním procesům. Platforma umožňuje vytvářet vlastní entity, pole, pracovní postupy a obchodní pravidla a zajišťuje tak řešení na míru podle konkrétních požadavků.


Samotná konfigurace se provádí pomocí pokročilého nastavení v aplikaci Sales Hub, ale je k tomu nutné využít i prostředí Microsoft Power Apps, kde je možné například přidávat i odebírat bloky, které nebudete využívat. Cokoliv, co v aplikaci vidíte, se dá upravit dle vašich preferencí. Jedná se o velmi důležité úpravy, díky kterým bude CRM systém plně přizpůsobený vámi navrženým obchodním procesům, což zvyšuje efektivitu a usnadňuje pracovní postupy vašim obchodníkům.


Přizpůsobení CRM systému je klíčové pro optimalizaci jeho výkonu a úspěšné integrování do firemních procesů. To umožňuje organizaci plně využívat výhod správy vztahů se zákazníky a dosahovat lepších výsledků.


Pokud ještě nemáte nastavené obchodní procesy, případně zvažujete implementaci CRM systému, moc rádi vám pomůžeme s jeho výběrem, správným nastavením, ale i s přizpůsobením potřebám vaší společnosti.


Vít Rašovský
Inovace a obchod
1x1